Σύμφωνα με την Ένωση Καταναλατών Εκποιζώ :
Παρά τις πραγματοποιηθείσες μειώσεις τιμών σε διάφορα τρόφιμα και άλλα είδη καθημερινής χρήσης κατά το 2008, οι τιμές τους, τον Μάρτιο του 2009, παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2007.
Αυτό καταδεικνύει έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ σε 5 αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ για 51 προϊόντα στο καλάθι της νοικοκυράς, εκ των οποίων συγκρίσιμα ανά σούπερ μάρκετ και μεταξύ σούπερ μάρκετ είναι τα 15 εξ’ αυτών.
Συμπεράσματα
1. Δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλη διαφορά στις τιμές των διαφόρων σούπερ μάρκετ, γεγονός που καθορίζεται από την ευμετάβλητη τιμολογιακή τους πολιτική και τις προσφορές
2. Τα αναφερόμενα προϊόντα δεν καλύπτουν όλες τις καθημερινές ανάγκες της ελληνικής οικογένειας και είναι ενδεικτικά της διακύμανσης των τιμών.Αν συνυπολογιστούν και οι αυξήσεις που παρατηρούνται και σε άλλα προϊόντα και υπηρεσίες, το κόστος ζωής φαίνεται να έχει αυξηθεί αρκετά.
3. Αγνοούμε τα κριτήρια επιλογής προϊόντων για αύξηση ή μείωση των τιμών τους, τα κριτήρια αύξησης ή μείωσης των τιμών, από τις διάφορες εταιρείες και τα σούπερ μάρκετ.
Το ερώτημα ωστόσο παραμένει γιατί υπάρχει αυτή η συνεχόμενη αύξηση τιμών, την στιγμή που π.χ. οι τιμές των πρώτων υλών και οι τιμές παραγωγού έχουν μειωθεί σημαντικά στην διάρκεια του 2008, το ίδιο και ο τιμάριθμος, ενώ οι αμοιβές παραμένουν στάσιμες
4. Χρειάζεται ενδελεχής έρευνα και συνεχής παρακολούθηση της διακύμανσης των τιμών, προκειμένου να εξαχθούν αξιόπιστα συμπεράσματα σχετικά με το αν οι πραγματοποιούμενες μειώσεις τιμών πράγματι στοχεύουν στην ανακούφιση του Έλληνα καταναλωτή, ή αποτελούν ένα επικοινωνιακό μέσο και επίφαση συμμόρφωσης προς τις κυβερνητικές πιέσεις
Σάββατο, Μαρτίου 14, 2009
15η Μάρτη Παγκόσμια Μέρα Καταναλωτή - και η ακρίβεια καλά κρατεί…
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μοιράσου τις σκέψεις σου, μαζί μας.